minpassion

Alla inlägg under februari 2009

Av Anna - 27 februari 2009 16:02

här är en bild jag gjort som föreställer min syster


 

Av Anna - 26 februari 2009 20:28

Anmälde mej till 10årsjubileums klassfesten idag... 10 år sen vi gick ut 9an.. shit helt sjukt att de har gått så lång tid... har ändå gått snabbt...

Ringde dit för att byta klass.. den klassen jag gick ut i gick jag bara sista terminen så jag vill hellre träffa den klass jag gick i före. 

Middag och klassfoto ska de bli...

haha kul att va höggravid å nykter på en sån fest!?

Av Anna - 23 februari 2009 23:40

nu har två veckor gått sen senaste bilden så här är en uppdatering =)


 


Av Anna - 23 februari 2009 01:15

Har kommit på ett sätt att få tiden att gå =)

gjorde en bild på the ark förut men den va så detaljerad så de tog låååång tid å jag orkade inte göra klart den. 

Ikväll gjorde jag en bild på mejsjälv sen en bild på min kompis marie. 

Tog väll en stund att göra den på mej, men den på marie är inte lika  noga gjort...var tvungen att snabbgöra den för att jag borde ha gått å lagt mej för läääängessen... 

Men ska göra några andra sen =)
såhär blev dom iallafall:





Av Anna - 22 februari 2009 15:12

  Här kommer en liten övning som säger en del om ditt liv precis nu, pröva den! Den är effektiv och ger material till eftertanke.


Genomför det här testet utan att tjuvtitta så är den faktiskt ganska kul.

FÖLJ INSTRUKTIONERNA OCH KIKA INTE! DÅ FUNGERAR DET INTE OCH DU KOMMER ÅNGRA ATT DU KIKADE!

Använda 3 minuter av ditt liv och testa detta - it will freak you out.


Läs och utför en uppgift åt gången - det tar bara tre minuter och det är värt ett försök.



Okej - ta fram papper och penna. När du om en liten stund ska välja namn i testet, ska du vara säker på att du väljer människor som du verkligen känner - följ din instinkt och sitt inte och värdera först!



Alltså, enbart en uppgift åt gången, annars är testet förstört.


1. Skriv talen 1 till 11 på papperet i en kolumn nedåt!

2. Vid sidan av nummer 1 och 2 skall du skriva ned två tal - dom som först faller dig in!

3. Vid sidan av tal 3 och 7, skall du skriva namnen på två personer av det motsatta könet!


Tjuvtitta inte nu heller! Du förstör bara allt det roliga!


4. Skriv namnen på vem som helst (vänner eller familj) på platserna 4, 5 och 6!

5. Skriv fyra sångtitlar på platserna nr 8, 9, 10 och 11!


6. ÖNSKA DIG NÅGOT INNAN DU GÅR VIDARE TILL NÄSTA PUNKT!



Och här kommer nyckeln till testet.


1. Du skall berätta för (siffran på plats 2) så många människor om det här testet!

2. Personen på plats 3 är den du älskar!

3. Personen på plats 7 är en du gillar ganska bra, men inte kan förstå!

4. Du bryr dig mest om personen på plats 4!

5. Personen på plats 5 är en som känner dig väldigt bra!

6. Personen på plats 6 är din lyckas smed!

7. Sång nummer 8 är sången som beskriver dina känslor för person nummer 3!

8. Sång nummer 9 är sången som beskriver dina känslor för person nummer 7!

9. Sång nummer 10 är sången som säger dig mest om dina egna tankar!

10. Sång nummer 11 är sången som bäst ger en bild av vad du känner inför livet!



Visa det här för så många människor som det stod på plats 2 och din önskan skall gå i uppfyllelse.



MYCKET MÄRKLIGT, MEN DET SER UT ATT FUNGERA….!?!

Av Anna - 20 februari 2009 20:56

Har just satt in en plåt med veganmuffins.

va såå sugen på nått sött så jag var tvungen att baka nått. och med vegangrejjerna så behövs ju inte ägg å mjölk å sånt som man aldrig har hemma så veganbakning är jätte bra för mej =) bara torrvaror nästan...

aja jag får veta resultatet om en kvart =) hoppas dom går att äta.


receptet:

4 dl mjöl
1,5 dl socker
2 tsk bakpulver
100 g margarin
2 dl sojamjölk

ugnen 175*


Blanda de torra ingredienserna och om du ska ha vaniljsocker eller kanel eller... Finfördela margarinet i blandningen med fingertopparna. Tillsätt sojamjölk och om du ska ha andra kladdiga grejer som blåbär eller äpplen eller... Om du gör det som sockerkaka ska det vara i nedre delan av ugnen i smord och bröad form ungefär 40.-45 minuter, ska det vara muffins behöver de inte lika lång tid utan cirka 15.


(från dagensvegan.blogspot.com )

Av Anna - 20 februari 2009 10:09

1. NAMN? - Anna
2. STAD? - Umeå
3. HÖGER ELLER VÄNSTERHÄNT? - Högerhänt
4. HUMÖR JUST NU? - Trött och sjuk
5. FAVORITGODIS? - Salta colanappar
6. ÄR DET NÅGOT DU ABSOLUT INTE ÄTER? - Kött
7. KLÄDER JUST NU? - Pyjamas
8. MUSIK JUST NU? - Just nu e de helt tyst
9. NÄR ÅT DU SENAST? - Igår
10. VAD SA DU SENAST? - Ok tack så mycket hejdå
11. FAVORITKLÄDER? - Fina klänningar
12. FAVORIT HANGOUT? - Soffan haha
13. OM DU VAR TVUNGEN ATT LEVA I EN ANNAN TIDSEPOK VILKEN SKULLE DU VÄLJA? - 70talet kanske
14. FISK ELLER BADKRUKA? - Nått mellanting
17. FAVORITFÄRG? - Ceriserosa
18. SAFT ELLER ALKOHOL? - Gillar vin men just nu blir de bara saft
19. LÄNGD? - 162cm
20. HUR MÅNGA KUDDAR SOVER DU MED? - Oftast 2, fler nu när jag e sjuk
21. FAVORITVÄDER? - Varmt
22. VAD SKULLE DU TA MED DIG TILL EN ÖDE Ö? - Glass
23. SPELAR DU NÅTT INSTRUMENT? - Har spelat fiol och blockflöjt
24. MORGON ELLER NATTMÄNNISKA? - Natt
25. SPARARE ELLER SLÖSARE? - Sparar när det går
26. VEM ÄR VIKTIGAST FÖR DIG? - En av mina bästa vänner
27. GYLLENEREGLEN FÖR DIG? - "No one is worth your tears, and the one who is will never make you cry"
28. DET BÄSTA DU VET? - Umgås med bra vänner
30. BÄSTA FILM? - Psykologiska thrillers
31. TROR DU PÅ LIV PÅ ANDRA PLANETER? - Ja
32. KOMMER IHÅG DIN FÖRSTA KÄRLEK? - Ja jätte väl
33. GILLAR DU HENNE/HONOM FORTFARANDE? - Nä
35. TROR DU PÅ MIRAKEL? - Ja
36. TROR DU ATT DET ÄR MÖJLIGT ATT VARA TROGEN FÖR ALLTID? - Om man verkligen är rätt för varandra
37. SER DU DIG SJÄLV SOM TOLERANT MOT ANDRA? - Ja
38. SER DU PÅ KÄRLEKEN SOM ETT MISSTAG? - Misstag?!
39. HUR MÅNGA BARN VILL DU HA NÄR DU BLIR STOR?- 2
40. FRAMTIDSPLANER? - Ha ett bra liv med min son och att företaget ska gå bra
41. BIO ELLER PROMENAD? - Bio
42. ÄR DU ROLIG ELLER TRÅKIG? - Är rolig med dom jag trivs med
43. ANVÄNDER DU GLASÖGON/LINSER? - Ja
44. TEKNISK ELLER OTEKNISK? - Jag är ganska teknisk
45. ÄR DU KITTLIG? - Jo
46. SNARKAR DU? - När jag är sjuk
48. RÄDD FÖR INSEKTER? - Tycker dom är läskiga
49. ÄCKLIGASTE INSEKTEN? - Fula skalbaggar eller larver
50. STÖRSTA SVAGHET? - Ger upp för lätt
51. DET ÄR JAG BRA PÅ? - Kreativa saker
52. MUSIKSTIL? - Mycket men The Ark stannar alltid kvar
53. LYCKOTAL? -  7
54. FAVORITBAND? - The Ark
55. BÄSTA BOK? - Allt med Jonas Gardell
56. OM DU FICK VÄLJA TRE SUPERKRAFTER, VILKA SKULLE DU VÄLJA? - Kunna hela, kunna teleportera mej, laga mat på en sekund
57. FAVORITORD? - Bebis
59. CHIPS, MORÖTTER ELLER GODIS? - Godis
60. PIZZA ELLER HAMBURGARE? - Pizza
61. SKRIVER DU DAGBOK? - Ja
62. SPORT, A-EKONOMI ELLER BARNPROGRAM? - Barnprogram
63. NAMNSDAGSDATUM? - 9onde December
64. HAR DU NÅGON FLICKVÄN/POJKVÄN? - Nej
65. TÄNKER DU NÅGONSIN PIERCA DIG? - Har haft piercing i naveln
66. FÖDELSEDAG? - 18e April
67. FAVORITCHIPS? - Viknings, med dipp
68. SYNLIGA ÄRR? - Knäet efter att jag ramlade på en vass sten och naveln
69. DINA BÄSTA VÄNNER? - Ni vet vilka ni är
70. STÖKIGT ELLER VÄLSTÄDAT? - Försöker städa
71. GUNGAR DU PÅ STOLEN? - Ibland
72. HUR MÅNGA KUSINER HAR DU? - Oj vet inte
73. DETTA GÖR MIG ARGAST? - Orättvisor
74. HAR DU UTÖVAT NÅGON SPORT? - Nä
75. I JULKLAPP ÖNSKAR JAG MIG? - Wii fit om jag inte skaffar de tidigare
76. SENAP, KETCHUP ELLER INGET PÅ KORVEN? - Senap, ketchup och gurkmajonäs
77. SKULLE DU NÅGONSIN FÅ FÖR DIG ATT HOPPA BUNGYJUMP? - Kanske
78. VILKEN HAND HÅLLER DU GAFFLEN I? - Höger
79. ANSER DU ATT MAN FÅR SKYLLA SIG SJÄLV OM MAN SLICKAR PÅ EN LYCKTSTOLPE PÅ VINTERN? - Haha ja
80. ÄR ALLA LIKA MYCKET VÄRDA? - Ja
81. VAD HÄNGER PÅ VÄGGARNA I DITT SOVRUM? - Inte mycket
82. VILKEN FÄRG HAR DU PÅ TAPETERNA? - Ljusa
83. PASTA, RIS ELLER POTATIS? - Potatis
84. HUR ÄR DIN DRÖM TJEJ/KILLE? - Omtänksam
85. VILKET ÄR BÄST? - ??
86. LJUST ELLER MÖRKT BRÖD TILL FRUKOST? - Ljust
87. VILKEN LÄSK ÄR GODAST? - Cola
88. VAD GÖR DU HELST? - Tar de lugnt
89. SKÖNASTE SÄNGEN ATTT SOVA I? - Hästens kanske
90. HUR MÅNGA SYSKON HAR DU? - 2, en helsyster å en halvbror
91. BÄDDAR DU DIN SÄNG? - Lägger till täcket iallafall
92. BOR DU SJÄLV ELLER TILLSAMMANS MED NÅGON? - Själv ett tag till
93. ÄR DU ALLERGISK MOT NÅT? - Ja maaassa, mest äpplen å nötter
94. ÄR DU MÖRKRÄDD? - Ja...
95. ÄR DU DUM? - Haha nä
96. TROR DU PÅ ASTROLOGI? - Ibland
97. TROR DU PÅ MAGI? - Inte trollkarlar
98. SLÄPAR DU FÖTTERNA EFTER DIG? - Nä
99. GYMPASKOR, VÄLPOLERADE SKOR ELLER SANDALER? - Högklackat
100. VAD ÄR DU MEST RÄDD FÖR? - Vet inte
101. STÄDAR DU DITT RUM SJÄLV? - Ja
102. NÄR STÄDAR DU DITT RUM? - När det behövs
103. SKULLE DU KÄKA UPP EN CLEMENTIN FÖR 5000 KR? - Ja
104. HAV ELLER POOL? - Tycker inte om att bada kallt
106. ÄR DU RÄDD FÖR BLOD? - Nä
107. SKULLE DU KUNNA TÄNKA DIG ATT BLI VEGETARIAN? - Jag är det
108. SALTAR DU PÅ MATEN? - Ja
109. FAVORITKAKA? - Räknas prinsesstårta?
110. KAN DU SJUNGA? - Nä

Av Anna - 19 februari 2009 17:55

Jag e så sjuuuk =(

har hostat i fleeeeeeera veckor nu men på senaste tiden kan ja inte andas på nätterna och vaknar heela tiden och hostar...

fy va jobbigt det är! när får jag bli frisk?!

va hos läkarn förra fredan men nu har det bara blivit värre. 

ska ringa dit imorron också. 

jag vill bli FRISK

Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards