minpassion

Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna - 31 oktober 2009 13:44

Jag tänkte göra en ny tårta men vet inte riktigt hur jag ska göra den...


Så jag tänkte att mina läsare kan vara med i en "tävling" om vem som kommer på den bästa designen till en tårta.

Antingen så ritar ni en tårta som bild på datorn och skickar till mej, alltså gör en skiss med tex photoshop.

eller så hittar ni nån bild på en fin tårta och skickar. ni behöver inte va några "proffs", hitta bara på nån kul idé.

maila bilden till: anna_ch_p@hotmail.com och skriv "tårta" som rubrik.


Den designen som vinner kommer jag baka och lägga upp på både denhär bloggen och min tårtblogg =) kolla mina andra tårtor så ser ni vad jag har gjort tidigare.

amazingcake.blogg.se


skicka in din design senast 20 november

Av Anna - 29 oktober 2009 22:53

två filmer från idag när Antonio fick smaka nått annat än mjölk för första gången =)

kolla båda filmerna, massa miner blev de sen =)



Av Anna - 29 oktober 2009 20:52

Idag blev Antonio 6 månader!! Min stora pojke =)

Idag fick han sin första smakportion (film kommer snart) han fick potatis =)

sen åkte vi till stan, jag och petra åt lunch medans Antonio sov, sen köpte vi nya kläder till honom. Sen var det dags att gå till fotografen =) vi träffade Nina där.

Han var jätte duktig och det blev jätte fina bilder. Valde 3 bilder men ska beställa en fjärde senare.

Sen somnade han igen och jag gick runt lite på stan. Sen träffade vi moster och gick runt lite till, åkte hem och såg att morfar var där. Lekte lite med morfar sen somnade Antonio.

Han vaknade efter en stund men jag la mej i sängen med honom och strök honom på huvudet och höll handen sen somnade han =) puss min älskling!!


 


Av Anna - 28 oktober 2009 20:19

Haha jag sitter och kollar vad det finns för fina flicknamn...

om jag får en lillasyster till Antonio så funderar jag på vad hon kan heta..

kanske roligt om det också är ett namn på A eller An, eftersom hittils är det Anna och Antonio i våran familj. Anastasia kanske ;)


men NEJ jag planerar inte att skaffa ett syskon till Antonio... (men senare kanske Flört)

bara roligt att sitta och tänka lite =)

Av Anna - 27 oktober 2009 21:03

 


Jag hade letat efter en tomtedräkt åt Antonio och idag sa Desiree att hon hade köpt en tomteklänning åt Chanelle =)

Hon hade köpt den från ellos. hon visade bilder sen och Chanelle va såå söt =)

Kollade just på ellos. fanns en billig dräkt som va ganska fin men sen såg jag pepparkaksdräkten också!

Vet inte vilken jag ska välja? vilken tycker ni?

Av Anna - 26 oktober 2009 21:03

ska jobba på lördag... halloweensminkningar =) så kul! älskar att göra blod å splattersmink =)

snabb sminkade min syster lite. inte så avancerat men bara lite test för att få igång kreativiteten igen. det va ju ett tag sen jag jobbade... och halloween sminkningar va ju ett år sen =)

ska göra massa olika sminkningar på lördag, ska sätta mej och planera lite nu


 


Av Anna - 25 oktober 2009 19:27

Filmade Antonio idag, men ser nu att det blev väääldigt mörkt...

men men... man ser lite iallafall =)

Antonio fick just bada, det var längessen sist. Jag har duschat med honom annars.

Men nu fick han bada baljan (som jag använder mer än han hahaha) och han tyckte det var jätte roligt idag. han plaskade och lekte med en badanka =)

han är ganska torr just nu så jag hade myyyycke olja i vattnet och han blev såå hal, men jag hade bra grepp =)

sen torkade jag av honom och satte på honom en helt ny pyjamas så somnade han väldigt fort, han sover så bra när han har badat =)

nu ska jag ta å laga mat... har inte hunnit det än...



Av Anna - 25 oktober 2009 02:04

ÅÅH hittade en låt och fick flashback till när jag bodde i stockholm och var ute med Alisia =) SÅ HIMLA UNDERBART!!
Så skönt att bara dansa och allt runtomkring försvinner. Club Mera =) visst hette de så?

Det var så kul att gå ut med Alisia för hon hade exakt samma musiksmak som mej. Det va tider det =) (2005?)
När jag hör denhär låten så är man där igen =)

Vet inte om Alisia läser dehär men puss på dej iallafall! Saknar er alla!


Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Skapa flashcards