minpassion

Alla inlägg under december 2009

Av Anna - 31 december 2009 11:31

Nu är det 2009s sista dag. Ska sammanfatta vad som hände under året:


JANUARI:
Jag var gravid och handlade barnkläder som en galning på tradera

   


FEBRUARI

Flyttade. Blev större. Åkte ner till stockholm med mamma och köpte vagn, spjälsäng och allt nödvändigt. Fortsatte shoppa bebiskläder på tradera =)

 


MARS

Utanför fönstret levde det om varje dag. dom rev husen som hade brunnit. Återträff, 10 år sen vi gick ut 9an. Höggravid, bebis var klar i magen och skulle bara lägga på sej lite mer fett.

   


APRIL

Jag fyllde 26, Jag och syster hade gått på stan en hel dag och shoppat och kånkat på massa kassar. dagen efter gick vattnet...

    


♥ ♥ ANTONIO FÖDDES!!!! ♥ ♥

   


MAJ
         


JUNI

Sommar! Första gången på öppna förskolan. Jag gör mina första tårtor. Lillebror fyllde 20 år. Angelinn fick sin dotter Olivia.

             


JULI

Första gången jag gick på bio sen Antonio kom. Iceage 3 i 3D. Antonio vaccinerades för första gången. Desiree fick sin dotter Chanelle.

             

 


AUGUSTI

Antonio döptes. Tack alla som kom! Roligt att träffa släktingarna från finland också. Antonio kan greppa saker. 1år sen jag blev gravid. Antonio blev 4 månader.


   

 

SEPTEMBER

Gjorde första beställningstårtan. Syster blev 28.

       


OKTOBER

Antonio fick smaka potatis på sin 6 månaders dag. Var hos fotografen också samma dag.

    


NOVEMBER

Tex dog :(
Antonio lär sej sitta stå på alla 4. Sen börjar han åla. Tar upp gåstolen. Första gången på badhuset. Begravning...
          

      
DECEMBER

Gör smycken. Mitt första pepparkakshus. Antonios första jul. Får träffa pappa Angeliqa igen. Antonio blev 8 månader gammal

          


GOTT NYTT ÅR!!

Av Anna - 31 december 2009 11:30

Som sagt så letar jag inredning på internet och just nu letar jag duschdraperier...

Det är så svårt att hitta just det man vill ha, men jag hittade denhär sidan.

Där är beskrivning på hur man kan göra ett duschdraperi med eget tyg =) så får man de exakt i den färg/mönster man vill ha de.

Av Anna - 30 december 2009 23:43

Sitter här och funderar på inredning till lägenheten. Hittade en sida där det är en beskrivning på hur man kan göra en himmelsäng. Kanske vore nått...


Beskrivningen hittar du HÄR

Av Anna - 29 december 2009 23:45

Här är antonios 8 månaders tårta.

Hann inte göra nån avancerad tårta idag så dethär blev resultatet:

 

Testade att göra After eight fyllning och marsankräm. Lite cocos också...

blev gott =)

Av Anna - 29 december 2009 23:07

Grattis lillgubben =) Idag blev han 8 månader. 8 redan!! Nu sitter han helt och ålar omkring massa. Inte länge kvar tills han börjar krypa. och tänderna är nog påväg också...

Igår gjorde han en ny grej igen. när vi gick och la oss så höll han om mej och började stryka mej på armen jätte länge och kärleksfullt =)

Jag brukar stryka honom på huvudet varje gång när han ska sova så han kanske har lärt sej att det är mysigt att stryka på nånannan =)

Här är en bild från igår, när moster hade gjort en koja åt antonio i täcket och dom busar... Min sötnos =)


 

Av Anna - 28 december 2009 23:21

imorgon ska jag och Antonio kolla om vi hittar en pulka åt honom...

vet nån vad man kan ha istället för fårskinn på? kanske kan ta åkpåsen från vagnen bara?

hoppas vi hittar nån annars ska jag beställa en sånhär:


(har lånat bilden från lekmer.se)

Av Anna - 27 december 2009 23:44

Såg en film nyss där det var som va dansk som skulle prata svenska. tror inte att han var dansk påriktigt för dialekten lät mer spanskt...

det påminde jätte mycket om hur Antonios pappa pratar.

Haha Antonio kommer nog prata finlandssvenska eftersom pappa lär honom massa saker och pappa pratar ju finlandssvenska.

när Antonio var liten hade han ett litet mumingossedjur.

pappa lekte alltid med honom och sa: "hej jaag heterr moomiin vaa heterr doo?"(uttalat på finlandssvenska)

vi får se vad det blir för blandning mellan allt vi lär honom =)

Av Anna - 26 december 2009 11:25

idag ska vi på mellandagsrea... ut på stan och trängas...

jag hoppas på att hitta barnkläder billigt på lindex och kanske nått till mejsjälv också.

Det kanske finns nå billiga inredningsgrejjer till lägenheten...

Vi får se va de blir =)

Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards