minpassion

Alla inlägg under juni 2010

Av Anna - 30 juni 2010 23:45

Det har varit jätte trevligt på dom här två dagarna med dom andra ensamstående mammorna =) och antonio hade jätte kul också.

idag kom angeliqa igen =) stackarn stod å knackade på i 20 min före jag vaknade.. *skäms* vi fikade lite och sen satt hon och antonio på balkongen och blåste såpbubblor =)

sen va de möte... sen ica maxi med angeliqa. för en gångs skull gjorde jag en ordentlig lista som jag (nästan) höll mej till. Så nu har vi mat så at jag ska göra lite storkok å så.

Vi var ju och handlade förra veckan också. då fick antonio åka kundvagnsbil för första gången det var jätte uppskattat första minuterna men han lessnade snabbt och jag var tvungen att bära omkring på honom.


Sen kom morfar och antonio blev jäääätte glad! han brukar ju hälsa på varje dag efter jobbet men har inte gjort det nu för att vi kommit hem så sent dom här dagarna.

Han ställde sej upp heela tiden och hurrade och skrattade och va jätte glad =)

Så gick han först 5 steg! förut har han ju tagit 3 jätte ofta. men direkt efter de så ställde han sej igen och tog 7 steg! Så duktig =)


Sen försökte jag få honom att somna själv utan att jag höll honom i handen tills han somnade men han va jäääätte lessen och ville verkligen sova, tillslut satte jag mej vid dörren så att han visste att jag ändå var där. så då somnade han direkt. så det är iallafall ett framsteg att jag inte behöver sitta och hålla honom i handen eller stryka honom på huvudet en timme varje kväll...


sen såg jag the ark på allsång på skansen =) haha

men jag blev så glad av att se dom igen =)


jätte bra dag =)


oj det blir alltid så långt när jag ska förklara vad som hänt.. men men...


här är en bild på antonio på midsommar =)

 

Av Anna - 28 juni 2010 23:59

jag vet, jag vet! jag har varit kass på att uppdatera på senaste tiden!

det är MASSA att fixa med företaget före försäljningen startar. Men det är jätte kul.

Jag väntar på att registreringarna på skatteverket å bolagsverket ska bli klara så att jag kan börja köpa in allt. Men jag vet exakt vad jag ska köpa så direkt jag får klartecken så ska jag shoppa loss =) Håller också på att planera releasefest men vi får se vilken budget jag kommer ha kvar när bassortimentet är fixat.


På midsommar åkte jag och Antonio till nordmaling och firade hos pappa angeliqa.
Det var Angeliqa, hennes pojkvän Andreas, hans lillebror och granne, Carro, Camilla, Angeliqas lillebror Fredrik och hans flickvän Sabrina. De blev midda å goood tårta sen bubbelpool utomhus =) jätte trevligt!

Antonio sov hur bra som hellst också. Han somnade kvart i 8 och sov jätte bra även fast det va massa ljud. Bra att han kan sova (nästan bättre) när det är massa saker runtomkring. han vaknade till en gång bara men somnade om direkt. Sen sov vi till halv 11 på dagen haha.


Idag va vi på "ensamma mammor-dagar". Vilken lyx =)

Det var några ensamstående mammor där och massa personal eller vad man ska kalla det. Vi kom dit och åt lunch, fick sätta oss ner och göra smycken medans barnen lekte med annat. Sen fick vi massage och fotvård. Hade svårt att slappna av först för man e ju van att alltid måsta ha koll på antonio. sånthär kan man ju aldrig göra annars. så de kändes konstigt men jätte trevligt =) antonio hade jätte roligt också. han fick måla med fingerfärg för första gången och gjorde en jätte fin teckning =) åsså gungade dom och åkte rutchkana mm =)

Det var intressant också att prata med andra ensamstående hur deras situation såg ut.
Vi ska dit imorgon också så det blir trevligt =)

Av Anna - 22 juni 2010 02:44

Tina var testperson för lite ögonskuggor. Såhär fin va den gröna   



Visar bilderna som Desiree tog också när hon också testade mitt smink =)

desiree du får säga till om du inte gillar att jag snor bilder från din blogg ;)


   

va snälla ni är som vill hjälpa mej att testa ögonskuggorna =)
jag gjorde massa i lördags också. Jag hade en turkosaktig när vi gick ut på kvällen. När jag kom hem var jag så trött så jag somnade med sminket. När jag vaknade satt ögonskuggan fortfarande =) det var ett bra betyg!

Av Anna - 20 juni 2010 12:36

Hittade dehär klippet
Måste verkligen börja dansa med antonio så att han kan de redan när han är liten =) han ska inte bli en typisk svensk som står i baren bara när han går ut (om mååååååånga år). Han ska va på dansgolvet hela tiden =) det är nog viktigt att göra så att barn är intresserade redan från början.

Som i afrika tex så är ju dansen jätte viktig å alla barn har med sig det sen dom va små. Så dags för mamma och antonio att shejka i vardagsrummet =)


Av Anna - 19 juni 2010 09:29

Idag ska Antonio vara hos morfar och jag ska träffa tjejerna och dricka bubbel och fira att jag äntligen blivit egenföretagare =)

Ska bli trevligt =) hoppas bara man hittar nått man kan ha på sig... jag går så sällan ut så jag har inte så mycke att välja på... om man ens har samma storlek som förr haha. vi får se =)

nu ska jag skynda mej att göra smink. ska bestämma bassortimentet och välja namn =) så snart har vi vinnare i tävlingen =)

Av Anna - 16 juni 2010 11:40

vi träffade Marie i måndags. hon tog en bild på antonio. snodde den från hennes blogg =)


Av Anna - 16 juni 2010 10:36

Igår skakade hela huset och jag trodde att en stor lastbil körde förbi, jag gick till fönstret för att kolla om det va nått utanför, men sen sa Sarah på msn att hon kände nått. Så då förstod jag att de va ett jordskalv.

Man tror ju inte sånt händer här så det var ju ändå spännande att ha fått vara med om det =)

Det var tydligen 4.0 på richtersskalan.

här står det om det på vk.se:

http://vk.se/Article.jsp?article=357570

Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Skapa flashcards