minpassion

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

LCHF

Av Anna - 14 februari 2012 17:45




Jag har  ätit LCHF i en månad nu och igår var det debatt i 4an om just Lchf.

Jag skrev om det på facebook men såg att några hade ställt frågor.


Höll på att svara där men kom på att jag kan ju hellre blogga om det.


Så ni får gärna fråga mej frågor här på bloggen, så ska jag svara på det ni undrar


*


Kan svara här på det som skrevs på min facebook sida:


Jag skrev: Debatt om LCHF nu kl 23 på tv4. Om ni är nyfikna på vad jag äter


  • Jessika skrev: Såg de. Men tycker inte de var mkt till debatt :P mest pajkastning.

    Sen tycker jag att de lät som dom kör no carb? De heter väl low för att man inte ska äta så mkt?
    Inte alls insatt i dieten så jag vill gärna veta mer. Men debatten gjorde mig då inte smartare :P
  • Lotta skrev: Jessika: för att komma till no carb måste man utesluta alla grönsaker och mejeriprodukter också och sådan extremkost är det få som äter :)

    Anna: jag är mest nyfiken på hur man äter LCHF som vegetarian, det är jag inte speciellt insatt i :)
  • Jessika skrev: Ahh då förstår jag :P tyckte de lät som dom undvek ännu mer. Lät som galet :P


SVAR


ja det var jätte dålig debatt...det var inga fakta utan bara som jessika sa att de va pajkastning.
Jag håller på med ganska strikt lchf, men bara man minskar på kolhydraterna (pasta, ris, bröd, socker, mm) så ger det snabbt bättre hälsa...

Jag kör typ 75% fett, 20% proteiner och 5% kolhydrater. Äter massa ägg, ost, grädde, turkisk yogurt mm.
Som vegetarian kan jag äta ganska likt som förut men såklart byta ut sånt som innehåller kolhydrater.
Jag äter inget socker alls. Men man får ju bestämma själva hur strikt man vill äta.

Men LCHF passar inte alla. Det är som med alla dieter, man måste själv känna efter hur det funkar för en själv. 

Det är en stor omställning för kroppen som är van att bryta ner kolhydrater först och främst. Så första veckan kan man må väldigt dåligt. Men sen när kroppen ställt om sej så känner man efter hur det känns då. Själv fick jag mycket energi och var väldigt pigg efter omställningen. Känner att dethär funkar bra för mej.



Ska skriva mer om LCHF sen i bloggen, men skriv gärna om ni har mer frågor =) 


Är ni intresserade av recept på min favoritmat just nu, så kan jag lägga upp dom också.



 
 
Sara

Sara

15 februari 2012 12:01

Du får gärna lägga upp recept tycker jag =) Hade inte du en recept-blogg förresten?

Och så minns jag att du gjorde ostchips nån gång! Vad är det för nåt?

//Sara

http://blunda.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 25 december 2012 21:30

Våran jul firade vi hos oss iår igen. Vi var 7 st. Jag, Antonio, Mamma, Pappa, Storasyster, Lillebror och Fritz. Det var trevligt men Antonio var så otålig hela dagen och frågade hela tiden när tomten skulle komma =)Det är så stor skillnad på varj...

:(

Av Anna - 2 november 2012 14:53

Jag vet att du ser oss även fast inte vi kan se dej... och jag vet att du bryr dej om oss... Jag är ledsen att du inte fick vara "morfar" längre. Antonio skulle ha tyckt om dej jätte mycket... Jag tänker på dig och mina syskon idag... Det har v...

Av Anna - 23 oktober 2012 20:28


Jag var så hiiiiiimla sötsugen att jag inte visste vad jag skulle ta mej till.Jag tänkte att man kanske kan blanda ihop nått av det man har hemma. Philadelphia brukar man ju ha på muffins blandat med florsocker så jag tänkte att jag ska testa blanda ...

Av Anna - 4 oktober 2012 01:46


Antonio har haft lite svårt att komma till ro på kvällarna och har hellst velat leka hur länge som hellst. Så i torsdags före han skulle komma så var jag lånade en avslappningscd på biblioteket och sen köpte jag en cdspelare.  Testade att lägga oss...

Av Anna - 4 oktober 2012 01:26


Solen sken och jag var glad =) puss på er    

Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards