minpassion

Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Anna - 3 mars 2008 23:00


Har förstått att de finns några som läser min blogg varje dag och det är jätte kul!


Men vilka är ni då? Kommentera det här inlägget och skriv lite om er =)

Vad ni tycker är bra med min blogg, och vad ni tycker att jag borde skriva mer om?


All kritik är bra =)


Ha de så bra! Kram /Anna

Av Anna - 3 mars 2008 05:26

Min kompis har gått omkring å sagt rasta mutta simmerlainen hela helgen...

va längessen ja såg yrrol så ja va tvungen att kolla upp sketchen =)

Av Anna - 3 mars 2008 04:32

Släng schampot - få lockigare hår

Släng schampot och tvätta det med bara balsam i­ stället – få mjuka, glansiga lockar på köpet. Det är innebörden i metoden No ’Poo, (No ’Poo är en ordlek. Ordagrant betyder det ”Ingen skit” men kan också stå för ”Inget schampo”).

Metoden är känd världen över tack vare internet och ryktet har gått från den ena lockhårigas mun till nästa. Nu försöker frisören Annika Blyckertz sprida den i Sverige genom sin sajt www.lockig.se.

Men det duger inte att tvätta håret med vilket balsam som helst. Det ska vara ett som inte innehåller ämnen som täpper till porerna i strån och hårbotten, som exempelvis mineralolja och silikoner.

No ’Poo funkar bäst på lockigt hår men även andra ”vågade” kan må bra av att spola schampot menar de insatta.


Så funkar No ’Poo:

1 Rensa badrumsskåpet
Ge bort alla flaskor med förbjudna ämnen.

2 Shoppingtajm
•Schampo som innehåller sulfater, men inget annat på förbjudet-listan. Schampot ska användas till en sista tvätt som renar håret från mineraloljor och silikoner.
•Balsam som är fritt från förbjudna ingredienser.
•Aloe vera-gel, finns att köpa i hälsokostbutiker och större matvarubutiker.
Ju högre procenthalt aloe vera, desto bättre.
•Flytande honung.

3 Skrid till verket
•Tvätta håret med sista-schampot. Löddra in det varsamt men intensivt för att få bort damm och smuts.
•Massera in en klick balsam i hårbotten, massera precis som med schampot. Balsamet hjälper till att lösa upp överflödigt fett. Skölj noga.
• Applicera balsam på längderna, gärna tillsammans med honung för extra fukt och glans. Låt sitta några minuter.
•Skölj ­håret! Det är bra att låta en del balsam stanna kvar
i lockarna, eller krama in lite i ­topparna ­efteråt.

4 Slit inte i barret
Krama ur vattnet med en handduk, gärna en i microfiber. Gnugga aldrig, blött hår är skört. Kan du låta bli att borsta det är det bra, men känner du att du behöver reda ut det funkar en gles kam eller en borste med svinborst bäst.

5 Styla naturligt
Aloe vera och honung funkar fint till styling. Vill du ha något som ger mer stadga får du botanisera i butikernas hyllor, det finns ett par varianter av hårgelé som är fria från förbjudna ämnen. Låt självtorka, eller fönen på låg värme.

6 Skippa schampot
I fortsättningen tvättar du håret med balsam. Du kan använda ett lite lättare till hårtvätt och ett tyngre, drygare som inpackning tillsammans med aloe vera och honung. Om du skulle råka sätta något förbjudet i håret kan du använda sista-schampot en gång och sedan köra på som vanligt med balsamet som schampo. Om du vill tvätta håret med schampo någon gång i veckan, använd ett som är helt fritt från förbjudna ämnen, även sulfater alltså.


martina

martina dag1 dag6 dag17


(kopierat från http://nyheter.stockholm.city.se/art/2318/slng_schampot__f_lockigare_hr/ )


Av Anna - 3 mars 2008 01:13

kommer ni ihåg "äntligen måndag" från 90 talet =)

Av Anna - 3 mars 2008 00:43

Min lördag var jätte trevlig!!

Gick till min syster och skulle sminka henne. Hon skulle ju också till club subjekt och ville också ha en ny stil =) blandade till en brun, lila, svart ögonskugga och massa glitter på ögonen. Rosa lipgloss och brun rouge (egen tillverkad) sen satte ja fast löshår och ett hårband. Resultatet blev en blond Amy Winehouse =) sen skyndade hon iväg till förfesten hon skulle på. 


Jag gick till min kompis och lånade dom sista kläderna för min nya stil. Lånade en G-unit tröja å ett par jeans. Så skyndade jag mej hem till syster igen. Samira kom dit och jag skyyyyndade mej i duschen för att hinna i tid före melodifestivalen =) hann precis...

Så samtidigt som vi såg melodifestivalen så gjorde jag förvandlingen haha!


Min nya stil: Hiphopare =) haha baggy jeans och G-unit tröja, bandana, keps på sned och mina adidas skor!  haha trivdes rätt bra i det faktiskt haha men kände mej ändå som en kille haha. Så jag sminkade mej fint å feminint så att folk inte skulle tro att de va min vanliga stil =)


Sarah kom dit, charlotte perrelli vann och vi gjorde oss klara sen åkte vi ner på stan... Kön va låååååååååång till subjekt men tillslut kom vi in =)


När ja va yngre va ja helt galen när ja va ute... dansade som en galning å hade jätte kul. på senare år har man ju blivit mer å mer reserverad och släpper inte loss som förr... jätte tråkigt... men lördagen var ändå speciell =) jag hade sååååååå kul! musiken var inte den jag vanligtvis lyssnar på men jag dansade loss ändå å hade jätte kul! verkade som Sarah och Samira också hade kul =)


Träffade en kille som jag va jäätte kär i under gymnasiet! haha han visste inte om att jag beundrade honom i smyg. haha full som ja va gick ja fram å frågade om de va han å sa: jag va såååååå kär i dej under gymnasiet!! 

haha så stog vi å pratade lite å han tyckte de va kul att höra =) haha ja hade ju skickat en ros till honom på allahjärtans dag och nu när vi pratade så sa han: ja jag kommer ihåg att de va från nån Anna. Haha så himla kär man kunde bli i folk när man va yngre =) 

Iallafall... sen åkte jag till ålidhem med samira och vi bestämde att vi skulle hämta mat på baloo =) vegmål!  träffade min kompis där. tog me maten dit =) goott!



Av Anna - 3 mars 2008 00:38

Charlotte var helt underbar i Melodifestivalen! en riktig schlager!

Tror hennes låt skulle kunna vinna i finalen å hela eurovision =)

Hon har äntligen gjort nått åt sina ögonbryn! jag har tyckt om charlotte jätte länge och tycker att hon är sååååååååå vacker! men hennes ögonbryn har varit liiiite för smala och haft en konstig form (sorry), men nu passar dom henne jätte bra =) och vilken figur hon har nu! ojojoj =) HEJJA charlotte!!


sök på "Cescharlotte" på youtube så ser ni låten =)

Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards