minpassion

Alla inlägg under juni 2009

Av Anna - 19 juni 2009 22:58

Har gjort en önskelista till dopet så att folk vet ungefär vad jag behöver till bebis och fina saker.


Tänkte att alla kan gå in där för att inte köpa samma saker. Man kan boka vad i listan man vill köpa så vet man vad som ingen har köpt än.


Har önskat pocketblöjor, babyskor, leksakståget som jag sett förut, presentkort på lindex... 

har ni förslag på fina/användbara/praktiska saker som jag kan önska mej?

bebis kommer ju vara 3 månader när dopet är. 


Tips och råd? =)

Av Anna - 18 juni 2009 18:07

Såg en ny chokladsort i affären idag.

Marabou Sommar -limited edition. 

Mjölkchoklad med frystorkade jordgubbsbitar.

Köpte för att smaka hur det smakade. Och det var jätte gott =)

Så nu sitter jag här å äter choklad å dricker cola =) gott gott

 


Av Anna - 17 juni 2009 22:47


* Säg till barnet att hålla sig borta från människor som ropar på dom t.ex från bilen. Även om dom lockar med något roligt och spännande.


* Lär ditt barn att om någon försöker ta det så ska det skrika: ”Det här är inte min mamma eller pappa”

och göra motstånd.

* Om ni t.ex kommer ifrån varandra i affären så lär ditt barn att gå till informationsdisken. Kom överens om att barnet inte ska gå omkring och leta själva efter dig och att dom absolut inte får lämna affären.

*Lär ditt barn att det inte behöver ha några hemligheter för dig. Att det är bra att ditt barn berättar om saker som t.ex skrämmer dom. Låt ditt barn få veta att du inte blir arg eller upprörd om det är något dom vill berätta.

* Lär ditt barn att ingen ska röra på det innanför kläderna eller att det inte heller ska röra på någon innanför kläderna.

* Säg till ditt barn att ingen får ta kort på det utan din tillåtelse.

* Lär ditt barn att det ska berätta vem det är med och vart dom leker.

* Lär ditt barn att inte lita på främlingar.

* Lär ditt barn sin hemadress och telefonnummer. Visa dom gärna hur man ringer hem. Är de för små, skriv nr hem/mobil med bläck på armen!

* Lär ditt barn att det är helt okej att säga nej till en vuxen, speciellt om dom inte gillar vad den vuxne säger eller gör.

* Tvinga aldrig ditt barn att "pussa moster Berit hejdå" för då lär det sig att "vuxna måste man pussa fast man inte vill".


Av Anna - 15 juni 2009 23:46

Har pratat lite med bebisens pappa. han tycker Anton är fint namn men det tycker INTE jag. eller de e väll ok men för vanligt och svenskt =)

bebisens farfar heter Antonio, och det kan jag gå med på.
Antingen Antonio eller Anthony. Han kan nog ändå se ut att heta det.

Jag har ju haft såå svårt att välja namn, men anthony/antonio känns ändå ganska bra!

Men nu är ju frågan vilket av dom ja ska välja...

Anthony känns mer ovanligt och fint, men Antonio är också jätte fint och passar bättre med mitt efternamn...


Vad tycker ni? Är han en Anthony eller Antonio?


 



Av Anna - 14 juni 2009 21:31

Just nu har jag såå mycket smink ideer i min hjärna! vill jobba igen!! =)

men jag vet att nu ska jag fokusera på att vara mamma så får jobbet komma sen när jag varit mamma ledig ett tag. 

Men det är så mycket jag vill testa å så mycket fotoideer!

Får kanske ta å ringa min försökskanin Desiree nån dag =)


Av Anna - 14 juni 2009 20:29

Gjorde två tårtor i tisdags. Hade beställt Sugarpaste och dekorationsgrejjer. Skulle öva lite inför doptårtorna. Det gick bra men det tog lång tid att färga SPn och göra alla blommor. använde inte alla men nu har jag iallafall testat och vet vad jag ska göra bättre till nästa gång =)

Ena tårtan var till Joni som fyllde 20 år och den andra till Sofia som fyllde 26 =)

såhär såg dom ut:



 
Av Anna - 14 juni 2009 20:20

Lilypie

Av Anna - 13 juni 2009 23:59

Min bebis e så söt!!

Inatt när jag gav honom ersättning så höll han flaskan helt själv! inte illa för en 1månaders bebis =)

Ok han höll den inte riktigt, men han brukar ha knytnävarna framför ansiktet när han äter. Så jag testade om man kunde lägga flaskan på hans knytnävar.

Så la jag den där och det såg ut som han höll i den =) och så kunde han äta från den när han "höll" själv. va duktig min pojke e =)


Sen idag sa han sitt första ord =)

fast det var inte heller på riktigt för han förstod ju inte vad han sa, det var mer som joller men roligt att han härmade.

jag sa: heej! då sa han också eeej sen sa ja de flera gånger å hela tiden efter mej sa han också eej =)

pappa va på besök så jag ba: pappa kom hit å hör! min bebis kan prata!!
=) han ba: nä dedär e ju inte ett riktigt ord. Men för mej var det stort =)




Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards