minpassion

Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Anna - 23 augusti 2009 23:50






Min familj

EN FAMILJ
vad kan det vara?

"För små barn är familjen jätteviktig, den är ju liksom nästan hela världen innan man sett så mycket av världen! Vi kan tycka att familjer ser mycket olika ut – men hur den egna familjen ser ut är självklart för det lilla barnet. Jag försöker ha ett väldigt uttalat barnperspektiv i boken, ja småbarnsperspektiv kan man nog säga. Enkelt och självklart. Jag vill att det ska bli en bok för alla, både för barnen och de vuxna som fått till uppgift att orientera de här små nya människorna i världen. Det blir lite som en uppslagsbok också, så här kan familjer se ut!"  Anna-Clara Tidholm




jag tycker alla föräldrar ska köpa denhär boken och läsa för sitt barn...

om barn får höra att endel kanske har två mammor eller två pappor eller bara en mamma eller en pappa, så kommer han/hon tycka det är helt självklart med homosexuella och kommer inte tycka det är nått konstigt alls med att två kvinnor kommer och hämtar sin son/dotter på dagis.
fördommar förebyggs ju endast med kunskap.

om barnen får utsättas för sånt så blir det naturligt i deras värld.



Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards