minpassion

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Anna - 15 oktober 2009 11:11

Såg dehär på 9månader.nu

ska nog låta Antonio måla när han börjat sitta i matstolen så kan man ha ett papper framför honom så kan han bara få kladda på =) vad roligt de ska bli =)


Fingerfärg

Att få experimentera med färger är spännande även för mycket små barn. De minsta tycker mycket om klara, starka färger som gult, grönt eller rött men efter hand dras intresset även till andra färger.


Fingerfärg
2 dl vatten
2 dl talk
1 dl tvålflingor
2 dl potatismjöl
karamellfärg

Koka vatten, talk och tvålflingor, tag av kastrullen från plattan och blanda ner potatismjöl utrört i lite vatten och tillsätt karamellfärg i önskad kulör.


Enklare variant
5 dl kokande vatten
3 msk potatismjöl utrört i lite vatten
karamellfärg

Blanda ingredienserna och häll över i en burk, sedan är det bara att börja måla.


Av Anna - 15 oktober 2009 00:12

oj jag vann en auktion nu =)

en jätte söt musikmobil med kaniner.

jag har ju ingen till honom.

så denhär passar bra.

spelar "sov i ro, slumra in"

såhär ser den ut:


 

Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards