minpassion

Alla inlägg under december 2009

Av Anna - 24 december 2009 22:18

Antonio träffade tomten för första gången idag.

När jultomten kom började antonio skratta så vi var tvugna att filma =)

Tomten lekte tittut med Antonio =) 


Av Anna - 23 december 2009 16:02

åh de e så mycke att fixa nu före julafton...

var å handlade idag med syskonen och det blev mycket att kånka hem med. Men vi hade trevligt och hade julkör på vägen haha

vi sjöng "lalalalalalalaaaaa" i bas-stämmor (jingle bells) men det tog för mycket energi när man hade massa kassar att bära på också.

Är helt slut i kroppen och vill hellst bara sova, men det får jag inte... Ska snart iväg på traditionellt julfika med två kompisar som jag känt sen jag var 9 år... sen hem och fortsätta slå in paket och städa det sista...

ojojoj...

men det blir nog en trevlig jul =)

Av Anna - 22 december 2009 23:46

Har gjort samma förut men nu kanske det är annorlunda svar... ska gå tillbaks å kolla på de ja gjorde förut


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
"steget och gick in i affären" - Antonios bok "Hedda och nallen som visslade"

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

soffbordet 

3. Vad såg du senast på TV?
Nitro Cirkus på mtv... har bara på tvn i bakgrunden

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
23.43

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
tvn. fortfarande nitro cirkus

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Jag och Antonio var på promenad med Desiree och Chanelle.

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
letar inspiration till inredning på lägenheten.

8. Vad har du på dig?
Adidasmjukisar och grå tröja

9. Drömde du något inatt?
Kommer inte ihåg...

10. När skrattade du senast?
När jag nattade Antonio. Han var övertrött och gnällde jätte mycket sen fick han skrattanfall helt plötsligt och skrattade jätte länge =)

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
inte mycket... 2 hyllor

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Såg en konstig lampa på internet nyss

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Gör sånnahär lite nu å då

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Det är så svårt att kolla film nu för antonio sover så oroligt. men i lördags var syskonen här och vi såg först "pojken med randig pyjamas" och "die welle" jätte bra filmer!

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Drömhuset/lägenheten, sen det jag har lovat mamma och pappa =)

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.
pysslar mycket och är inte nöjd om det inte är perfekt... tårtor, barnkläder, annat pyssel... har blivit mer kreativ sen jag blev gravid =)

17. Tycker du om att dansa?
Ja =)

18. George Bush?
Nej..

19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Jag hade ju bestämt Savoux och Raqui men det funkade ju inte riktigt nu =) Så det blev ju Antonio. men får jag en flicka ska det kanske bli nått annat på An... Tycker Angelo är ett jätte fint pojknamn

21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ja, gärna =)

22. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
Angeliqa, Desiree, Marie och Syster

Av Anna - 20 december 2009 23:45

Idag har morfar och moster varit här. Har städat lite å pyntat julgranen. Antonio va på upptäcksfärd när jag försökte paketera julklappar.

 

Gick inte så bra att paketera eftersom antonio tyckte allt jag höll på med var jätte roligt och ville leka med papprena och alla klara julklappar.

Sen fick vi överasknings besök!

 

Pappa Angeliqa kom på besök! Dom har inte träffats på 2 månader så Angeliqa tyckte att Antonio blivit stor sen dess =)

Antonio fick en julklapp också. Den ska han få öppna på julafton =)

Antonio kommer nog få mest julklappar. Min faster har skickat massa kläder till honom så han kommer ha massa fint efter jul =) tack så mycket!

Sen när Antonio somnat så satte jag mej och började kolla inredning igen =) Skönt ändå att bara kunna sitta vid datorn när det är helt lugnt på kvällarna.

Tände 4e ljuset =)

 

Det va våran dag =)

Av Anna - 20 december 2009 22:04

Håller på och planerar lägenheten för fullt =)

det är såå kul att planera vad man ska köpa och leta runt.

Jag ska ju få tapetsera om alla rum men jag vet inte riktigt vilka färger jag ska ha än... det är svårt... men jag har iallafall planerat hallen klart tror jag =) vad jag ska ha för möbler å sånt iallafall men jag vet inte tapeterna... ska ha svart och vitt men hallen e lite har lite källar känsla så det kanske inte är så bra att ha vita tapeter där... kanske känns ännumer som en källare då...

svårt... välja tapeter är inte min starka sida =)

vet ni några roliga inredningsbloggar eller inredningssidor på internet?

eller tipsa om bra webb butiker som säljer fina saker?

Av Anna - 18 december 2009 23:47

Tänkte att jag måste ju göra bloggen lite julig nu när det är så kort tid till jul =)

har suttit och haft lite julstämning ikväll åsså satt ja å gjorde lite i photoshop =)

GOD JUL =)

Av Anna - 16 december 2009 23:54

Shit vilken dag!

Fick reda på att jag var 1a i kö till en lägenhet och sista svarsdatumet var idag!

Jag och syster gick dit och kollade lägenheten...

Sen skulle jag bestämma mej och senast 12 skulle jag tacka ja eller nej
Jag hade inte ätit så bra på hela dagen och va lite yr i huvet och nu skulle jag ta dethär beslutet också... det var massa velande fram å tillbaks men nu (5 min före sista svarsdagen va slut) tackade jag Ja
Det är en risk... men tar jag den inte så vet jag inte hur det kommer gå...

Finns nog ändå alternativ om det absolut inte funkar att bo där...

men jag tror nog att det kommer gå bra...

shit min hjärna är helt slut nu efter allt velande och listskrivande och budget tänk...

ska nog gå och sova brevid min älskade bebis nu...

Av Anna - 15 december 2009 23:39


Såg på Americas got talent nyss å såg dom här som va me... 

jätte bra ju! =)

hittade en musikvideo här e den! Thunder-Nuttin but stringz



Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards