minpassion

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Anna - 1 januari 2010 22:14

Började 2010 med att Antonio fick sitta i snön för första gången. Nu på vintern när vi har varit ute har han åkt vagn eller blivit buren så nu när han kan sitta så satte jag honom i snön. men han va inte så road. han va nog lite för trött för att leka... När jag inte filmade så tog han upp lite snö på vanten =)


Av Anna - 1 januari 2010 02:32

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Födde barn! det hade jag aldrig gjort förut =)

2. Höll du några av dina nyårslöften? hade inga...
3. Blev någon/några av dina vänner/bekanta föräldrar i år? Ja massa =) Massa från "gravidgruppen" och MVCgruppen. Sen Lina och Rodde, Angelinn och Robert, Desireé och Johan, Love och hennes kille.
4. Dog någon som stod dig nära? våran "extra pappa" som vi växt upp med :(
5. Vilka länder besökte du? Har inte varit utomlands, förutom ryssland -98
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Vill nog resa =)
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 29onde April då Antonio kom =)
8. Vad var din största framgång 2009? Blev mamma
9. Största misstaget? Hörde inte av mej så ofta till endel kompisar...
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Mycoplasma infektion i lungorna när jag va gravid, sen hostade jag sönder ett revben, sen förkyld länge på hösten.
11. Bästa köpet? Massa bebissaker =)
12. Vad spenderade du mest pengar på? Massa nödvändigheter till Antonio
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Igen, att antonio kom, mina underbara vänner, och familjen =)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Hmm kommer inte på nån nu...
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare =)

16. Vad önskar du att du gjort mer? Kommer inte på nått...
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Oroade mej för onödiga saker
18. Hur tillbringade du julen? Med familjen
19. Blev du kär i år? kanske lite...
20. Favoritprogram på TV? Desperate housewifes och greys anatomy
21. Bästa boken du läste i år? Kommer inte på...
22. Största musikaliska upptäckten?
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Wii fit
25. Något du önskade dig men inte fick? Önskade mej bara wii fit
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Familjen kom till mej. vi åt pizza och tårta.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nä, är nöjd
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Haha mycket mjukiskläder. Försökte klä upp mej lite ibland för att inte fastna i sunkträsket haha
29. Vad fick dig att må bra? Min son, min familj och vänner
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Carl einar som alltid haha
31. Vem saknade du? A.K
32. De bästa nya människorna du träffade? Antonio


(blev många Antonio svar, men han var ju det största =)

Av Anna - 1 januari 2010 01:31

 

Nu är 2010 här!

Jag har alltid haft lite separationsångest på nyårsaftrarna. Har tyckt att det är jobbigt att bli äldre och tänkt att åh nej vad tiden går fort!

Denhär nyårsaftonen är annorlunda. Jag bestämde mej att jag skulle sitta hemma och titta på en film som jag inte sett än, äta popcorn och dricka saft.

Tänkte först att dethär är ju igentligen ingen speciell dag. brukar ändå inte ha så kul på nyår så nu ska jag bara mysa och göra sånt som är trevligt.

Satt och tittade på filmen och började tänka...

Igentligen är det ju NU som det verkligen är nått att fira att det blir nytt år!

2010 kommer bli ett helt underbart år!

Jag har en son nu! tänk! jag är mamma till en hur underbar liten pojke som hellst! jag är såååååå glad för att jag har honom här. nu kommer han bli större och förstå mer vad som händer runtomkring honom och vi kommer ha det så bra!

Nu ska vi ju också flytta till en annan lägenhet. där jag HOPPAS att vi kommer trivas hur bra som hellst och göra det speciellt. Anna och Antonios lägenhet =) (ska kanske skaffa katt också).

Sen när mammaledigheten är slut ska jag börja jobba igen =) läääängtar! nu ska verkligen företaget startas påriktigt och jag får börja sminka massa igen =) en till dröm kommer att gå i uppfyllelse.

Det är nu livet börjar påriktigt! Det är verkligen värt att fira! Och att sitta hemma och bara mysa var helt underbart =) Antonio sov även fast fyrverkerierna smattrade utanför. Ligger och sover helt rofyllt... min underbara älskling

GOTT NYTT ÅR!!

Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards