minpassion

Alla inlägg under mars 2008

Av Anna - 18 mars 2008 00:40

Skulle klippa Tim idag.

Han frågade igår om jag var duktig på det, ja sa Javisst!


haha men jag har aldrig klippt nån förut så jag tänkte att nångång måste ju va den första!

Så han kom och hämtade mej och vi gick och köpte hårfärg också (har inte färgat nåns hår förut heller haha)

sen klippte ja och färgade och erkände för honom att jag inte hade gjort det förut. 


Såhär blev resultatet! Va tycks? han verkade nöjd iallafall =)


Av Anna - 17 mars 2008 04:20

Fyller år om en månad!

Tänkte att jag kan ju skriva upp vad jag önskar mej om det är nån som undrar ;)


* volympermanent

* utlandsresa

* "orbitreck" finns på Jula http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=951038


skriver mer när jag kommer på vad jag vill ha =)

puss på er

Av Anna - 16 mars 2008 14:47

ÄLSKAR inspirerande människor! Just nu har jag så mycke inspiration och nya ideer så att jag blir galen! finns så mycket grejer jag vill göra!! Har så mycket jag vill uttrycka och göra helt galna sminkningar... Får se om det blir riktiga fotningar eller om jag bara sminkar alla ideer hemma och tar kort själv... det roligaste skulle ju va om jag hittade nån fotograf som vill hjälpa till =) ska fråga några jag känner...

Av Anna - 15 mars 2008 22:22

ÅÅÅÅH VA SPÄNNANDE DET VAR!!!!! Jag röstade minst 5 gånger på charlotte och satt helt spännd hela tiden! sen när sista poängen sas så kunde man inte tänka vem som hade fått mest poäng. MEN DE VA CHARLOTTE!!! ÄR SÅ GLAD! SVERIGE KOMMER VINNA EUROVISION!!!!! HURRA!!!

Av Anna - 15 mars 2008 03:52

kollade runt lite på olika bloggar och såg en kille som skulle måla en tavla och han bloggade om hur projektet gick å han visade bilder å så...

de va jätte inspirerande!! Jag ska också skaffa mej nått projekt!

Ge mej förslag =) Saker som kräver lite planering å att man kan gå frammåt i projektets olika faser!


vad blir mitt nya projekt? 

Av Anna - 14 mars 2008 23:58

Den största faran för ögonen när man använder mascara är att skrapa mascaraborsten i ögat, sen att man kan få en infektion från bakterier på borsten.


För att veta hur man ska använda mascara rätt, här är några regler:


* Applicera aldrig mascara i en bil, buss, flygplan eller nått annat fordon som rör sig. Det är lätt att skrapa ögat om du kör på ett gupp eller måste tvärbromsa.


* Om mascaran torkar, häll inte i vatten, eller värre- (blä) spott för att mjuka upp den. Det kan göra så att bakterier börjar växa och orsaka en infektion.


* Om mascaran blir gammal, så är det mer troligt att det finns bakterier i den. Släng mascaran efter 3 månader.

* Använd inte samma mascara som någon annan - inte ens din bästa vän. På det sättet kan man få bakterier från varandra.
Makeupartister använder alltid rena borstar. Antingen engångsborstar eller mascaraborstar som man rengör och desinfekterar.

* Tvätta bort all mascara, och all annan makeup, före du går och lägger dig.
Bitar av mascara kan flagna in i ögat och orsaka en infektion.
Av Anna - 14 mars 2008 21:16

Har ju köpt digitalkamera nu som sagt...

Nu har jag städat lite i sminkbyrån och här får ni se lite av vad jag har där!


Till höger på bilden är mitt I.D smink. 10 ögonskuggor, 6 olika foundations, 3 rouge och en ögonbrynsskugga. har lite olika I.D borstar i burken på sidan. 


Till vänster på bilden längst upp är massa Makeupstore smink. Ögonskuggor, skimmerpuder, studio foundation, mascara, rouge, strass och glitter mm.


Brevid MUS sminket har jag mina mascaror, teater foundation, lösögonfransar.


Längst till vänster har jag olika läppstift och nagellack nedanför.


Sminket längst upp i mitten som har vita förpackningar är E.Funkhouser


Nedanför dom så är mitt egentillverkade smink =) 8 ögonskuggor. Foundation och rouge som ja gjort själv är längre ner.


Under mitt smink har ja mitt glitter och utsmyckningar i olika färger. 


Sen massa isadora smink, pennor, lipgloss, mac puder...

ska lägga upp bilder på resten av mitt smink senare. 


Så dom märkena som finns där är:
I.D, Makeupstore, Divided,  Color care, Kryolan, Grimas, E.Funkhouser, Isadora, MAC, Depend, Rimmel, Lancôme, Jane helen, Lashgrip, Mavala, Maybelline, Max factor, Genheden, L´oreal, FOB


Av Anna - 14 mars 2008 12:41

Igår träffade ja en kompis som ja inte träffat på länge... jätte trevligt...

vi var å kollade gardiner till deras vardagsrum och köpte pizza.

Jätte trevligt att träffa dej igen gumman =)

Sen åkte ja å köpte digitalkameran hos min kompis! =) så nu har jag en kamera =)


En kompis som också är makeupartist tog kort på allt sitt smink. Mitt smink är utspritt överallt så det är ju ett bra tillfälle att organisera lite =) Kan samla allt smink å ta kort på å lägga upp i bloggen =)


Imorgon är melodifestivalfinalen! hejja charlotte!! haha har lagt till hero som ringsignal i mobilen =)

Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards