minpassion

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna - 21 mars 2009 23:20

fin grön ögonskugga =) fin sminkning

Av Anna - 20 mars 2009 11:55

Nu har min syster varit här och hjälpt mej fixa iordning lägenheten både i måndags å tisdags. nu är det beboeligt här =)

sen kom mitt köksbord nyss som ja får låna av mamma. 


så vardagsrummet är nästan klart förutom att de behövs nå tavlor och soffkuddar. Hade tänkt att ha vitt, brunt, beige och guld där inne men sofforna jag fått låna är grönsvarta och jag har inte råd att köpa sofföverdrag. de e så dyrt me sånna! 

så färgerna i vardagsrummet är: grön, svart och vitt. nästan alla möbler är vita, grönsvarta soffor som sagt, svarta hyllor, vitt runt köksbord och stolar.

blir nog ändå bra =)


i köket har vi hängt upp en vitröd gardin tillsvidare tills ja hittar nån jag vill ha. men jag tror det blir vitt och rosa därinne =) 


i sovrummet är allt vitt. spjälsäng, mattor garderober å min säng.. allt vitt.. har iof den andra delen av den vitröda gardinen där men den ska inte va där. så jag kan ha vilken färg som hellst i sovrummet.. gäller bara att komma på vilken =) 


i hallen så har min syster hängt upp ett "djungeltyg" på väggen. barntyg som vi hade på väggen när vi va små. sen en grön stol står där också och matchar. toaletten vet ja inte riktigt va ja ska göra.. hittills e de svart å vitt... haha vitt i alla rum nästan. men de e fint =)


Av Anna - 19 mars 2009 10:17

hade spräckt revbenet för några veckor sen eftersom jag har hostat så kraftigt. nu hade de blivit bättre och jag hade inte ont längre. men igår fick jag en hostattack igen å de ba PANG å jag fick såååååååå ont!! Antingen gjorde ja en ny spricka eller så gick de sönder helt. så himla ont! nu sitter jag i sängen och kan inte röra mej =( dessutom har jag värsta gravidkramperna i vaderna. men om det bara skulle varit de skulle ja kunna leva me de. men nu har ja så ont att ja inte ens kan ta mej ur sängen =/ syster ska komma hit å göra frukost åt mej snart.. va bra att man har en så snäll syster =)

Av Anna - 18 mars 2009 20:13

igår köpte jag bebisens första skor =)

barbapappa skor från åhléns. jätte fina =)

inte min bild men skorna är likadana.

 

Av Anna - 18 mars 2009 17:35

idag har jag kollat runt lite på internet om förlossningen och så...

det är ju inte lång tid kvar alls nu. 

Jag har varit så faschinerad över att livmodern kan va så stor, nu är den ju ända upp under mina revben. såg på denhär filmen att det verkar som att livmodern drar ihop sej medans barnet kommer ut. jag har alltid trott att den skulle va så stor som den är i slutet och va som en stor tom ballong som skulle dra ihop sej senare. =)

hihi tycker ni att jag skriver för mycket om min graviditet? =)


Av Anna - 17 mars 2009 02:44

fick föresten klänningen som jag beställde från tradera idag också =)

ska testa den imorgon. HOPPAS den blir fin. annars vet jag inte vad jag ska ha på klassåterträffen...

Av Anna - 17 mars 2009 02:27

Idag har kära syster hjälpt till med lägenheten. har ju varit sjuk (mycoplasmainfektion i lungorna) i nästan 2 månader så jag har inte haft nån ork alls att packa upp i min nya lägenhet. men nu blev det äntligen gjort ganska mycke. Hon hjälpte mej att diska allt som skulle till köket och jag satt å torkade disken. haha hängde upp fula gula gardiner och syster tyckte att hon skulle va kreativ och gjorde nå dekoration av ett sidenband. såg förtäskigt ut =) men vi ska använda mitt presentkort på åhlens imorron och köpa massa nya saker. ska bli kul.


Sen åkte jag till föräldrautbildningen. första gången inte Angeliqa följde med. Vi skulle diskutera "hur håller man kärleken vid liv efter bebisen kommit" och "hur delar vi upp föräldraledigheten" jag som ska va själv me bebis behövde inte tillföra så mycke till diskutionerna.
Sen prata vi om amning och bvc.


Sen gick jag till marie och köpte veggiemål till oss båda på max och gick tillbaks till henne och åt. väldigt gott va de =)

trevligt att träffa marie igen =)


sen träffade jag samira som va så snäll att bjuda mej på bio. såg "män som hatar kvinnor" den va helt ok men lite långdragen.

den var 2½ timme å sista bussen hem hade gått. så jag gick till marie igen och ska sova här. borde sova nu eftersom jag ska träffa syster kl 12 och jag har ingen väckarklocka... hoppas jag vaknar...


det var min dag =)

Av Anna - 16 mars 2009 00:32

haha va bra låt =)

Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards