minpassion

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna - 11 mars 2009 00:42

Idag va en ganska händelserik dag. Började med att åka till barnmorskan halv 11. Skulle göra urinprov så jag drack massa vatten så att det skulle gå att göra =) men det va skiiiitjobbigt för min blåsa e pyyyyyyyytteliten nu när bebisen tar all plats där inne och jag får så ont i magen jämt när jag e kissnödig å bebisen känns som att han väger 100 kg.

Kom iallafall dit å fick äntligen gå på toa =)

Sen mättes magen och måtten ska ju egentligen följa en kurva även om den är över eller under det "normala" men min kurva är jätte konstig, ibland över det normala och ibland under, så upp å ner hela tiden... Men barnmorskan sa att det inte gör nått...


 När jag gick därifrån blev jag kissnödig på en gång och ringde Marie och lånade toan hos henne (tack tack)

Skulle kolla om lillebror va hemma men det var han inte.
Så jag gjorde lite ärenden på stan. och köpte tårta och blommor =)

Åkte hem och var jääätte kissnödig igen. jätte jobbigt...

sen va ja helt slut när ja kom hem men va tvungen att städa upp lite för angeliqa skulle komma.


Hon kom å hämtade mej och vi for å köpte lite mat. Hämtade ut paket också. Hade fått två avier men fick tre paket och kom inte ihåg vad det tredje kunde vara.


For hem och åt. blev så mätta men vi hade ju tårtan uppdukad å klar så det var bara att fortsätta med den =) Vi firade att bebisen snart kommer (53 dagar kvar) och vi öppnade paketen som kommit på posten. Det var som ett litet kalas =)

I ena paketet fanns 10st tygblöjor i fina färger, andra paketet 3 st som jag köpt från ett annat ställe, sen sista paketet var ett set med munktröja å byxor till bebis som ja glömt att ja köpt på tradera =) så kul me nya saker till bebis =)


Sen frågade jag Angeliqa om hon vill va gudmor åt min son =) och det ville hon =) Så nu är det bestämt att min syster och angeliqa ska va det =)

Efter det så var vi tvugna att skynda oss... Skulle på studiebesök på förlossningen med föräldragruppen. Angeliqa ska ju vara med på förlossningen och har varit med på alla kvällar med föräldragruppen =) är jätte glad för det! 


Iallafall så åkte vi dit och fick ta på oss blåa skoskydd =)

Sen fick vi se dom olika rummen och barnmorskan berättade lite hur det går till och så... Jag har hört så mycket om lustgasen så jag passade på att prova när dom som ville blev erbjudna det. Det var en konstig känsla. nästan läskigt haha. blev helt yr, vet inte vad som ska va så bra med den men det får man väll se då om det funkar å gör att man inte har lika mycke ont...


Sen körde Angeliqa hem mej igen och det va tvkväll med "den rätte för rosing" desperate housewifes" och "christine".

åt upp de som va kvar av tårtan haha


så det var min tisdag det =) 


Av Anna - 8 mars 2009 03:37

Åh kolla vad jag hittade:

 

hur fina som hellst ju! 

babyskor i fina färger =)

vill ha vill ha =)


här finns dom 


Av Anna - 5 mars 2009 21:51

Håller på att baka chokladkakor. Just nu ärdegen i kylskåpet och ska hårdna.

Det är första gången jag gör kakorna så jag vet inte hur dom blir. Smakade degen å den va inte så god... men vi får se va resultatet blir.

Men OM dom blir goda så är det väll bäst att jag sparar receptet om jag vill göra kakorna igen...


Ingredienser:
75 gram margarin
½ dl socker
0,5 dl sojamjölk
1 msk kakao
½ msk vaniljsocker
2 dl mjöl


Rör socker och margarin pösigt med elvisp. Blanda mjölet, kakaon, vaniljsockret och hasselnötterna och vispa långsamt ned det med sockret/margarinet och sojamjölk med en elvisp till en smulig deg. Arbeta ihop degen med händerna. Rulla ut det till en rulle som är ca 3 cm i diameter, och låt stå i kylen i minst 30 min.
Skär rullen i ca 0,5 cm tjocka skivor och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i 175 grader i 10-12 minuter.


Av Anna - 5 mars 2009 01:18

Nä nu är det dags för the ark igen =)

Va ett tag sen förra låten på bloggen.

Opera heter denhär låten, enjoy!


Av Anna - 4 mars 2009 22:31

här kommer en ny bild =) ibland har ja inget annat att göra så då kan man ju pyssla lite =)

här e min älskling Angeliqa!


 


här har jag ansträngt mej lite mer me skuggor å så iallafall... 


Av Anna - 4 mars 2009 18:09

Nu är det bara 2 månader kvar!! den 4e maj är det beräknat att min älskling ska komma ut =) Nu är det ju jätte nära och magen har blivit mycke större. Han väger ungefär 2 kg nu. kan inte förstå att det gått så fort. läste nyss i graviditetskalendrar på internet att bebis va 14 cm och tänkte gu va liten tänk att han ändå kommer bli ca en halvmeter! nu är han ju ungefär 40 cm! det har gått så fort ändå! Och jag var lite orolig för alla andra verkade känna av sina bebisar jätte mycke hela tiden men min verkade jätte lugn hela tiden. men nu för några dagar sen har han börjat buffa å sparka mer =) jag är så glad =)

Och jag och Angeliqa har gått på föräldrautbildning och fått lära oss hur vi ska göra på förlossningen mm =) 


Snart får jag träffa honom!! =D


 


Av Anna - 3 mars 2009 23:40

Regler:
Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja på första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, Hitta inte på ord!
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar. Lycka till!

1. Vad heter du? Anna

2. Ett ord på fyra bokstaver: Avla


3. Flicknamn: Alva

4. Pojknamn: Avon

5. Yrke: Affärsman

6. Färg: Abourgine

7. Klädesplagg: Axelbandslös klänning

8. Mat: Avokado

9: Sak i badrummet: Aromljus

10. Plats/stad: Axelsberg

11. En orsak att vara sen: Avloppsrensning

12. Något man skriker: Akta!

13. Film: American pie

14. Något man dricker: Apelsin juice

15: Band: Aerosmith

16. Djur: Apa

17. Gatunamn: Almgatan

18. Bil: Amazon

19: Sång: Annas sång


Utmanar: Tess, Malin, Marie E, Syster, Angeliqa



Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards