minpassion

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Anna - 10 april 2012 23:18

Idag fyller Antonios andra hälft år.


Har tänkt mycket idag...


Antonio har börjat fråga om sin pappa och jag måste verkligen fundera på hur jag vill prata om Javier med Antonio.

Jag tror att jag ska börja läsa böcker om olika familjekonstilationer så att han förstår att det är normalt att endel kanske bara har en mamma eller bara en pappa. Endel har två mammor och en pappa, eller bara två pappor och endel har en mamma och en pappa eller bara en farmor.


Vi satt och läste Antonios "mitt första år"-bok. Jag läste: "Mamma heter: och Pappa heter:" och tänkte ok nu säger jag hans namn... Jag har ju tänkt att så länge han är liten så spelar det ingen roll... men nu förstår han ju så himla mycket...

Antonio blev väldigt konfunderad och satt länge och tänkte. sen han ba: nääää nu skojjar du! jag HAR ingen pappa! Sen förklarade ja att han har de, och han frågade var han bor mm... jag kommer aldrig undanhålla nått för Antonio men jag måste verkligen förklara på ett bra sätt så att han inte blir lessen och undrar varför hans pappa inte vill träffa honom...


Hur har ni andra ensamstående föräldrar gjort när barnet inte vet nått om sin andra förälder? Hur har ni förklarat? Har ni visat bilder mm? Skulle va skönt att höra hur andra gjort...

Omröstning

Vad tycker du är roligast att läsa om i min blogg?
 Antonio
 Inredning
 LCHF
 Våran vardag
 Tårtor
 Smink
 Viktiga saker i världen
 Pyssel
 Mitt liv som makeupartist

Photo A Day

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards